Hoppträningen

På hoppträningen igår fortsatte vi lite med det vi gjorde förra veckan. att hoppa på böjt spår. Sen hoppade vi två olika plastmattor, en av dom var tydligen med på meetinget förr förra helgen och det var många som hade reagerat på det. Framridningen tycker jag gick bra, hon var framåt och lyssnade nästan hela tiden för mina hjälper. Men sen när vi började hoppa blev det kaos typ! Vi skulle hoppa över små bockar, upphöjda bommar typ, på böjt spår. Redan efter första gången så var mina ben typ slut. Jag förstår inte varför, för jag hade ju inte ens hoppat innan och borde inte bli trött av det lilla, dessutom så behövde jag driva välldigt mycker mer! Eftersom hon är så himla stel i det vänstra varvet så kräver hon mycket mer skänkel där för att hon inte ska hoppa med huvudet utåtställt och byta galopp. Men det var jätte svårt! Sen blev jag ju tröttare för varje gång jag red på bågen, men tillslut fick jag till det. I andra varvet sen så var det lite lättare eftersom hon inte går och drar huvudet utåt, istället inåt i det här varvet. Då blev det ju lättare att hålla mer på yttertygeln och inte behöva hålla på inner för att ens få kontakt med henne.
På mattorna sedan så trodde jag att hon skulle titta lite, för hon brukar inte tycka så mycket om dem. Efter andra gången brukar det gå bra, men hon tittade inte alls på dom. tyckte bara att det var välldigt kul! :D
Mina ben var fortfarande slut men det gick bra i alla fall, där var det ju inte varv på varv liksom. 
Så min Dixie skötte sig bra, trots bytena till kors och fel i galoppen, men det var ju tack vare mig det blev så. Det var inte min dag helt enkelt! Bättre lycka nästa gång, dessutom sa min tränare att jag var mycket bättre i sitsen igår, så då blev jag lite gladare :P 
Sen var pinsessan jätte gosig i boxen ;) Bästa heesten! 
:) // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0