Igår

Igår red jag ju då lektion :) Jag hade Gilbert somvanligt, en helt underbar häst! Började med att ryckta honom i typ en och en halv timme. Han fäller fortfarande som skjutton på magen och rumpan. På halsen har hans fina sommarpäls kommit fram! På lektionen, som jossan också skrev, så jobbade vi mycket med att mjukgöra hästarna. Vissa hästar har stått sen i torsdags, och vissa hade tävlat ganska mycket under helgen. Gilbert hade då stått sen i torsdags, så jag väntade mig att han skulle vara lite springigare och välldigt stel. Men det var han inte! :D Han var lugn och lyssnade på mig hela lektionen, det var under ett tag då vi red tre serpentiner, då man skulle gallopera i varannan båge, som han blev lite taggad och stressad. Men vissa galoppfattningar  ♥♥ Helt underbara! Fårmen var lite sissådär, jag orkade inte driva så mycket som jag velat så fick inte riktigt ihop honom. Men  när vi travade dom lite långa och låga som gick han så en stjärna, tycker i alla fall jag. Älskar den hästen! 
Blir nog honom jag rider på km-kvalet i dressyr istället för Dixie. Dixie är ju ganska stel och ojobbad, och henne kan jag inte jobba med lika ofta eftersom hon går på andra lektioner. 
Så jag är i alla fall ganska nöjd över lektionen igår, jag måste bara tänka på att få bak axlarna och fram höffterna så jag pallar jobba med magen, kommer ta tid men någon gång tycker jag att jag ska fixa till det där. 



Jag och Gilbert på banan, påväg till ett hinder. Jätte snyggt! verkligen, speciellt mitt ansikte alltså ;)
Bilden har en söt tjej som heter Evelina tagit.
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0