Lektionen!

Jag är jätte nöjd med lektionen igår! Vi jobbade mest med min sits, det behövs verkligen. Men i slutet så gick det faktiskt välldigt bra och jag hade förbättrat sitsen enormt. Hoppas jag kan hålla kvar det där nu. Upptäckte ochså, att när man kommit ner i den "rätta" sitsen så var det inte så himmla jobbigt, men det var lätt att tappa. Men annars när jag försöker sitta rätt så är det galet svårt och galet jobbigt. Hans form brydde vi oss inte så mycket om, eftersom jag måste komma först med att rida rätt. Men i slutet blev det lite bättre.
Idag så ska jag åka dit igen, men tänkte då ta en tur utomhus. Men blir en kortare tur pga att min kusin ska följa med.  Så det får bli en långtur imorgon istället. Dressyr sadeln blir det naturligtvis, så jag kan träna på den där sitsen ;)
Bilden är inte ny, den är ifrån typ sportlovet eller så. Ska se om jag kan få några nya idag. // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0