Övernattningen!

När jag kom till stallet gick jag upp till kulles. Sedan skrittade jag och travade jag lite ute med en annan tjej som tävlat för att hästarna skulle få sträcka på sig lite. Det blev inte en idyllisk uteritt om man säger så! Efter ridit tvättade jag rent Comets krubba och vattenkopp. Duktigt!
Sedan var det dax att gå ner och agera ledare. Vi fick vara med i stallet när de fixade hästarna och sedan hålla lite lektion! Alla red på utevolten och sedan tog idläraren in dem en och en i ridhuset så de fick rida igenom programmet. Vi fick hålla lektion på utevolten för de som inte var inne i ridhuset. Det var lite annorlunda! Man försökte hålla det på en lagom nivå för alla så att det inte blev för tråkigt och inte för svårt. Vi visste inte om de kunde skänkelvikningar osv så vi körde inget sådant. Känns inte som att det är så bra att gå igenom något sådant. I slutet så fick man då lite dåligt med idéer men annars var det faktist jätte roligt!

//Jossan


Kommentarer
Postat av: Matilda

sv; Tack detsamma!

Ja, gärna - Jag följer er nu! :)

2012-04-09 @ 18:56:01
URL: http://matildarydberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0