Ridlektionerna

I tisdags så red vi på utevolten. Den var endå ganska bra tycker jag, med tanke på att det regnat så mycket! 
Jag hade Gilbert, och hgan tyckte också det var kul att rida på volten. Så han var lite taggad i början och ville inte riktigt lyssna på mig. Vi jobbade ganska mycket på volt för att få hästarna att bli mjukare osv. Sen red vi skänkelvikningar och lite mindre volter också. Så mycket som möjligt för att få hästarna mjuka. 
Det gick bättre till slutet då både han och jag slappnade av mer. Så jag är nöjd med lektionen, inte den bästa vi haft, men det var bra i alla fall! :D
Älskar den hästen! ♥
Idag red jag Liam med Sandra. Vi red först " klippiga bergen ". Det är en lite skogsstig med mycket berg! så de får klättra lite och använda benen, hästarna bli så mjuka och fina efteråt. Sen är dom här hästarna vana vif att gå där, tror inte jag hade gett mig in där med typ en ridskoleponny som inte är ute i skogen lika mycket :S 
Jag och Sandra red sen en stund i ridhuset, hon gick tidigare till ett stallmöte. Men jag fortsatte rida i kanske tjugo minuter till. Det gick bra, han var sammarbetsvillig, och gick för det mesta jätte bra! Så söt som han är! Så jag är nöjd där med! 

I helgen blir det mer ridning, både på Dixie, Gilbert och antagligen Liam! Taggar som sjutton inför lokaltävlingarna i helgen också! :D // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0