Ridningen igår och idag

Hoppträningen
Den gick ganska bra!  Vi hade en båge med två små cavalettis så vi jobbade lite med det vi gjorde sist, att få hästarna mjuka i båda sidorna. Vi hade också ett par plastmattor, ett smalt räcke, ett räcke och en oxer. Det gick mycket bättre redan från början på bågen vilket kändes super! Resten gick också bra, dock blev Comet ganska så stark som han kan bli ibland.

Utevolten
Idag red vi på utevolten. Jobbade lite uppmjuknande, volter, skänkelvikningar och sånt. Sedan jobbade jag lite med några delar som ska vara med i programmet och kände lite på om det var något jag behöver träna lite på. Det gick jättebra med tanke på att jag inte är så pigg eftersom vi varit hos Tilda. Jag har hittat massa nya knappar på Comet den senaste veckan och det känns hur bra som hellst inför lördag!

//Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0