Veckan i Idre fjäll

Jag åkte till Idre förra lördagen. Det tog ca 6 timmar att åka upp, men det var det verkligen värt! Jag åkte snowboard hela veckan. Jag åkte skidor förut, när jag var mindre, sen ledsnade jag på det. Vi hade jätte fint väder hela veckan, sol nästan helatiden. Det blåste ganska mycket de två första dagarna, då gick det nästan mer bakåt än frammåt i backen ;) Jag åker fördetmesta i blåa och röda backar, men i slutet åkte jag även i några svarta. Önskar att jag började göra det tidigare, det är superkul. I alla fall jag tycker att det är roligare att åka om man har någonting att träna på.
Vi åkte inte bara i backen utan vi gjorde andra saker också. På tisdagen badade vi, det var ganksa kul faktiskt ;) Men lite tråkig pool måste jag säga, den var helt rak liksom. Inga grejor i den eller så. På onsdagen åt vi ute på värdshuset. Det var riktigt trevligt, det var grillkväll med trollerier typ. Det var en trollkarl där, han var helt galen. Förstår verkligen inte hur han gör vissa saker! Han snodde ett vinglas från vrt bord utan att vi märkte det, vipps så hade han det i handen liksom. Jag fattade ingenting ;) 
På torsdagen bowlade vi, jag kom tvåa! Jag brukar alltid förlora eller komma näst sist typ. Men den här gången så ledde jag hela tiden enda fram till de tre sista gångerna. Då drog min pappa om mig och slutade på 173 medans jag hade 172. Gissa om jag blev arg! Haha! Men det var välldigt roligt i alla fall. Resten av veckar fortsatte vi åka somvanligt och åkte sedan hem på lördagen.  Vägen hem var inte lika kul, visst känns det som att hemvägen alltid är längre? Eller jag tycker det i alla fall. Det är ganska skönt att vara hemma endå, men hade gärna åkt några dagar till i backen ;) Kommer med bilder ikväll, här kommer en av dem. // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0