Gårdagens dressyr lektion

Lektionen är jag väldigt nöjd över. Har inte ridit Gilbert på en dressyr lektion sen typ i julas. Så det var väldigt kul att få ha honom. I hoppningen så orkar jag inte riktigt driva tillräckligt vilket gör att han bara springer, dessutom så lyckas jag ofta tippa frammåt vilket inte är ett plus.
Men igår gick det mycket ättre, han är ganska annorlunda också när det inte står hinder i ridhuset ;)
Han va lugnt, och jag lyckades räta mer på mig än vad jag brukar. Är mest nöjd med slutet faktiskt! :D Då skulle vi galoppera på minskade volter, eller hur man nu ska förklara ;)
Rättställd häst, lugnt och bra tempo, sen lyckades jag nästan räta upp mig ordentligt men det var inte perfekt. Med tanke på att jag vart sjuk så länge så har jag ju tappat både muskler och kondis, så trodde nog att det skulle gå sämre än vad det gjorde. Förhoppningsvis så kommer jag få fortsätta jobba med honom i dressyren också, inte bra hoppningen :) Men vi får se. 
Får se till att få tillbaka mina muskler, dem jag hade i alla fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0