Hoppträningen

Jag tyckte att det gick jättebra på hoppningen idag! Vi jobbade mycket med att få upp hästarnas ryggar. Så vi hade ett par tittiga hinder, en studs med tre hinder och en trekombination med två galoppsprång mellan hindren. På studsen och kombinationen var det en bom in och en bom ut.

Jag hoppade Kalle som jag har gjort ett tag nu sen min älskling blev halt i början på förra terminen. Han är jätteduktig för det mesta, hoppar bra med ryggen. Men han kan vara lite tittig och är ganska seg av sig om han får bestämma. Ibland stänget han bara av helt och vill inte alls lyssna, tex på de flesta tävlingarna. Det är så synd för annars är han en riktigt fin kille. När han väl lyssnar på tävling brukar det ofta sluta med en rosett och att Kalle ser jättestolt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0