Mathilda

Som jag skrev lite tidigare så kommer det kanske bli ett ganska långt inlägg nu, hehe ;) 
Tänkte skriva lite om mig och min vardag liksom :) Kanske inte blir världens bästa, men det är något iaf :) 

Jag heter ju då Mathilda Gummesson, är född i April -96, så fyller snart 16 :) Jag bor ute på en ö, så kallad Ljusterö ;) Men jag går i skolan i Åkersberga, eftersom jag tycker den är mycket bättre än ljusterös.
Jag kan verka typ väldigt blyg, vilket jag är! Men om man lär känna mig så brukar det bli lite annorlunda ibland, haha!
På min fritid så rider jag på Roo Gård, världens bästa ridskola enligt mig ;) Där rider jag minst två gånger i veckan, dressyrlektion på tisdagar och hopplektion på fredagar. I höst har jag ridit på Roo i 7 år , började på hösten då jag var nio år. Så tror det blir 7 :) Jag har hopptränat i fyra år tillbaka. Jag tror det är fyra i alla fall :) Jag började hoppa med min älskade bebis Dixie.


En riktigt läromästare som aldrig kommer läma första platsen i mitt hjärta <3
Hade henne i ca tre och ett halvt år :) 
Men tyvärr är jag lite lång för henne nu.. :( 
Hoppade Magic i lite mindre än ett halvår, och nu har jag börjat på Gilbert :) Kan honom inte än, men jag lär mig honom tillslut förhoppningsvis :)
Tävlar mest klubbtävlingar, lokala eller ponny cupen. Ponny cupen får jag inte starta i nästa år :( För gammal, känns bra alltså. Börjar bli gammal! ;) 
Utanför ridskolan så rider jag på min medryttarhäst en gång i veckan. Han är en mysig arab valack på 16 eller 17 år :) Helt underbar :D Finns bilder på honom längre ner i bloggen :) 
Innan honom så red jag en häst som heter Escis ( Evito Escobar ), honom red jag över sommaren bara, sen skulle han och hans matte flytta :( 
Innan honom, faktiskt samma sommar, så red jag på en annan skimmel arab. Hon heter Dzoza. Henne red jag året om, i alla väder, i lite mer än fyra år. Hon va min lilla prinsessa. Slutade endast pga att hon heltplötsligt flyttades utan förvarning och ägaren inte har hört av sig sen dess. Så det var tragiskt! :( Vet faktiskt inte alls varför det blev så, men det är inte mitt beslut. Jag ägde henne inte, så kunde ju inte göra så mycket. Men det hade vart trevligt att få veta, och att liksom få träffa henne en sista gång ;) 
Annars på min fritid! Byter helt ämne nu..
Jag gillar verkligen att fota, är inte ett dugg bra på det tycker jag. Men det är fortfarande kul :)
Fotar med min systemkamera jag fick förra året :) Inte duktig, men det är kul somsagt! :)
Det var lite grann om mig och min fritid i alla fall :D 

Extremt långt blev det, men hoppas det var okej.  Ha de gött // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0