Ridpassen

Dressyrlektionen
Det gick helt okej! Chrillan var dock väldigt pigg och gick inte att samla i hop alls (blir piggare när det är många hästar). Hon brukar ha ganska jobbigt att gå skänkelvikning i trav vilket hon hade för vänster skänkeln. Hon slog upp huvudet och lyssnade inte alls men stundtals gick det okej. Däremot för högerskänkeln gick det hur bra som hellst. Hon försökte inte springa iväg från arbetet utan bromsade upp sig och gjorde som jag ville. Försöker se både det positava bitarna och vad jag ska tänka på för att det ska bli bättre.

Chrillan idag
Hon var väldigt lugn idag och jag fick hålla om med skänkeln. Hon var även lugn i galoppen vilket jag ser som ett stort pluss! Tänkte jobba lite på skänkellvikningarna, men jag var lite seg i stallet (som vanligt) så jag hade inte riktigt tid till det för att lektionerna skulle börja. Sedan skrittade jag ut ett mysigt varv runt gården♥

Igenridningen
Det var hoppning på lektionen och jag hade Kalle. Han ville inte alls lyssna på mig och tog inte skänkeln. Sen i galoppen skrämde min ridlärare honom lite och då vaknade han. Men sen skrittade vi på långa tyglar och efter det var han borta. Vi travade över lite bommar och ett par serier. Men på serierna så bara stannade och stannade han. Det var som om jag inte fanns. Sedan hoppade han två av tre hinder i ena serien och svängde åt vänster. Då ramlade jag av för första gången på över ett och ett halvt år. Jag gjorde inte illa mig eller något så jag satt upp igen och lyckades få honom att hoppa hela serien. Det har nog aldrig gått så dåligt för mig. Jag var ju inte så glad på Kalle sen och när jag ryktade honom ville han inte kolla på mig. Man såg att han  skämdes stackarn, men han kanske lär sig något av det.

//Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0