Underbart

Idag gick det helt underbart bra att rida! Hon var lite stretig i skritten. Men så fort hon tog upp huvudet så släppte jag innerhanden och drev exta med innerskänkeln, då kom hon tillbaka i formen på en gång. Sen gick hon bara klockrent. Det gick inte helt bra i galoppen, men den har vi fortfarande inte jobbat med så mycket. Det går bättre och bättre för varje gång iaf.
Jag tänkte skritta ett varv runt gården men efter bara en bit var det ganska mycket is i en nerförsbacke. Då bestämde jag mig för att vända då Chrillan inte har några skor och alltså inga broddar i bak. Men den lilla biten vi gick var mysig, vår sol och allt.

Det var is på vägen till och från kulles (privatstallet). Det brukar ta ca 5 min att gå där i vanliga fall. Isen gjosde att det var super halt och jag bestämde mig för att leda Chrillan där. Jag tror att jag halkade mer än henne men självklart var jag orolig när vi gick där.

Juste. Jag stog och rycktede Chrillan i stallgången, hon tycker att det är tråkigt och hon hatar när man borstar henne under magen. Så hon började trampa runt och hamnade på min vänstra stortå. Det gjorde ganska ont men glömdet ganska snabbt bort. Dock märks det nu då den gör ont, är svullen och börjar bli lila.

//Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0