Bästa tjejen någonsin!

Som ni kanske kan lista ut så är jag ganska nöjd med hur det gick med Dixie idag ;) På träningen så var vi ute, även fast det regnade till och från. Men det var inte så farligt. Har vart med om mycket värre.
På framridningen så lyssnade hon hyffsat bra frammåt, lite piggare än vanligt eftersom vi var ute men det betyder ju inte att hon lyssnar. Men hon gjorde det ganska bra i alla fall. Vissa andra hästar blev lite knasiga och övertaggade. Tyvärr så är min häst helt galet stel, speciellt när man går i vänster varv. Hon går ärligt talat med huvudet överställt åt höger i vänster varv :( Efter att jag fluttat henne ganksa mycket för skänkeln på volter så funkade det lite bättre, men så fort man kom ut på spåret så åkte huvudet ut igen. Men efter ett tag när jag gått lite mer på de där volterna så började hon släppa i nacken, hon gick faktiskt helt okej. Men hon jobbade inte riktigt in med bakbenen, men det är en bit påväg :D Under själva hoppningen sen så gick det också välldigt bra, jag måste tänka på att räta upp mig och driva ännu mer. Behöver också sätta igång med konditions träningen. Kondisen är inte så hög just nu.
Efter träningen så var hon så himla mysig, även innan, hon var super gosig. Hon la sitt huvud på mina axlar och mot min bröstkorg några gånger. Och ja, för vissa kanske inte det låter så märkvärdigt. Men för mig betyder det allt! Dixie är allt för mig, jag är ingenting uatn henne ♥
Tänke faktiskt ställa upp i km-kvalet i dressyr på Dixie! Kanske inte sså klokt, men det känns välldigt roligt. För att kolla hur det gå liksom. Sen när jag inte kan hoppa henne så kanske jag kan rida lite dressyr i alla fall :)
Här är jag och min älskling på lektionsponny mästerskapet på Gladö ridsällskap 2011. Jag och Dixie kom två i kat C :D  Bara tre tiondelar efter första placeringen. Anledningen till att jag tappade de tre tiondelarna var för att jag tappade gallopen fram till tredje sista hindret, coolt att jag kommer ihåg det!
Älskade bebis ♥ // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0