Efterlängtad frukost

Sitter i soffan och äter en efterlängtad frukost! :D Jag har varit vaken sedan klockan var åtta. Somnade kl två, så tycker att jag borde sova mer än sex timmar!? Men det ville jag tydligen inte. Gick ner och sa hejdå till pappa, han skulle åka ut i skogen. Sen fastnade jag i köket fram till kvart i tio! Jag tycker faktiskt att jag var duktig som städade, speciellt när alla andra ligger och sover och inte då kan ha bett mig om det ;) Klockan är nu tio, kommer antagligen sitta här ett tag till. Sen blir det nog mer städning, vet inte om mina kusiner kanske kommer idag, pappa fyller nämligen år på tisdag! :D Men tyvärr kommer jag inte ihåg hur många år han fyller, hehe, men jag tror det är 42. Elak jag är som inte kommer ihåg.
Sen kommer jag behöva slänga in lite plugg också, har hyfsat mycket jag måste fixa på de två första dagarna den här veckan. Två prov och ett läxförhör. På onsdag så kommer jag och Jossan, även tre till från våran klass, att skriva prov åt någon undersökning typ! :O Man blev framlottad, och jag visste inget om det först jag blev vald. På lappen stod det att det kommer ta ca 3 timmar och 40 minuter!!? JAG VILL INTE! Men jag tror inte att jag har något val. Missar bara så mycket inför nationella sen, för vi kommer gå igenom ganska mycket på de vanliga lektionerna.
Tänkte gå ut och gå idag också! Känns som att det är skönt friskt väder ute, och jag behöver börja fixa min kondis igen, varför inte starta med att gå? Fast jag hade nästan igen kondis förut men endå. Jag är dessutom inte frisk än! Hostar och snorar fortfarande, efter en och en halv månad borde jag va frisk. Men det är jag inte, kan inte vara hemma endå, så jag går ju till skolan och jag rider. Men jag blir inte sämmre, och jag tycker inte att t,ex ridningen påverkas så mycket av att jag är sjuk längre, mer än att jag har mindre muskler och kondis. Men man känner ju att allting tar mer på kroppen.
Jag skriver mer sedan! :D // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0