Hoppningen

Det gick helt okej på hopplektionen idag faktiskt! :D På framridnignen gick det typ inte bra, eller han va lugn och gick helt okej i skritten och traven. Men sen i galoppen så blev det lite kaos. Jag lyckas inte riktigt rida honom ordentligt, sen skulle vi öka efter fem språng sen minska igen. Då blev både jag och han stressade, sen var vi ganska många på lektionen vilket inte gjorde det bättre. 
Vi skulle hoppa en liten bana, det var mycket att man var tvungen att variera tempot typ.  Att länga va inga problem. Men ena linjen, som gick från en oxer med sockerbitar, till ett vanlig räcke. Där var det lite kort, vi skulle gå på fem språng men jag lyckades bara med fyra. För jag orkade inte driva honom tillräckligt och då typ bara springer han. 
Sen så red jag inte rätt väg heller, så jag fick göra om några gåner, sen blev det ett stopp. Jag drev inte, sen så kom jag före honom i ena språnget, han tvärnita och vi krascha rakt in i hinder. Jag åkte inte av, men han gick ner på knä sen satt jag på halsen och lyckades inte ta mig tillbaka. Fick hoppa av sen upp igen. Sista gången så lyckades jag få till fem språng.Trots misstagen jag gjorde så är jag  endå väldigt nöjd med lektionen! :D // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0