Lyckad ute lektion!

Halloj!  Det var ett tag sedan. Idag har jag i alla fall varit i skolan, på sista lektionen åkte några till Skånsta för att ha vårt långpass. Jag, Jossan och Bella och några till har valt ridning och då pker vi dit och rider. Jag fick ha Lilla gubben idag. Han var mjukare nu än vad han var sist jag red honom, men det var ett tag sedan också. Hehe. MEn det gick i alla fall jätte bra! :D Han mjuknade till slutet av lektionen, och han var inte alla lika seg som jag minns honom.
Åkte sedan till Roo för att rida min vanliga dressyr lektion. Vi red utomhus idag, på ridbanan. Det var så himla mysigt! Men till slutet av lektionen så kom alla myggor, och jag höll på att bli galen! Då bli man påminnd om varför vintern ändå kan vara helt okej ;)
Jag hade Gilbert idag, och det gick jätte bra enligt mig! Jag är jätte nöjd. Lättad att jag har börjat rida ordentligt så han börjar jobba, för han jobbade riktigt bra ett tag, sen blev det lite stretigt lite då och då, men det är sånt man får träna på :) Skönt att se att ahn blivit svettig och trött av rätt anldedning. Förut blev han svettig första halvan av lektionen pga att det bara gick frammåt och var väldigt stressat. Nu blev han svettig för att han fick jobba, inte för att han sprang. Det tycker i alla fall jag är positivt!
Jag ska åka upp till stallet imorgon igen för att gå på ett ridlägermöte. Det är ett möte där vi typ kommer snacka om hur det blir när vi jobbar på lägrerna i sommar, jag antar att det är något sådant i alla fall.
Tänkte gå och lägga mig om en liten stund, ska fixa lite saker till imorgon och så. Sen så ska jag sooooova! :D Längtar väldigt mycket! 
Godnatt ♥
En bild från i söndags när jag kom hem från Hassela. Äntligen är våren här! Sen hör man att det ska snöa i helgen, JIPPIE! Kramizar! // Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0