Marum

Godmorgon! :D 
Nu blir det att gå ner för att äta frukost, sen åker jag nästan direkt upp till stallet. Marum den här gången.
Där ska jag först fixa lite saker medans hästarna häter sin lunch, T.ex Mocka, fixa höet, kraften osv :) 
Sen ska jag rida fina prinnsen till medryttarhäst, Liam. Jag tänkte rida ut och mysa lite i skogen och rida runt gården lite. Bara vara utomhus, eftersom jag annars alltid brukar komma hit när det är mörkt, pga skolan, så rider jag alltid inne nästan. Speciellt när det har varit så halt. 
Sen ska jag rida en annan lite fin ponny, hin heter Minja och är ungefär lika stor som Liam, men hon är brun och ingen arab. Kommer tyvärr inte på vad hon är för ras just nu, ska ta reda på det! :D
Henne kommer jag rida och ta hand om fram till på söndag antagligen. Då hennes ägare är i fjällen just nu :) 
Henne tänkte jag rida inne, jobba lite. Har inte bestämt mig för vad, men tror det blir något med hennes bakben och lite galopp :) Hon är lite svag i galoppen och kan bli ganska seg. Men det brukar lösa sig när jag kommit in i hennes sätt att vara igen. Tog han om henne en vecka i julas också, det gick super bra. Och hon är verkligen en jätte trevlig häst! :D 
Det blir typ min dag idag :) Kan hända att vi kanske åker och bowlar eller kollar på bio senare ikväll, bara familjen då liksom. Blev lite förvånad när de sa det, men det blir säkert jätte kul! Så jag skriver väl senare ikväll hur det gick med allting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0