Ridlektionerna den senaste veckan

Har tyvärr inte berättat hur det gått på de senaste ridlektionerna, så tycker att det är ett passande tillfälle att göra det nu.
TISDAG
Först så red jag på skånsta, hade faktiskt inte plutteponnyn ,Tyra, utan en gosig liten häst som heter Maya. Hon var väldigt seg och stel, men hon piggnade till lite efter galopperna. Man skulle behöva rida fram lite mer tror jag för att kunna mjuka upp henne ordentligt. Men det har man ju inte riktigt tid med på en lektion på 45 minuter.
På min vanliga lektion så hade jag magic. Det gick jätte bra! :D han var inte speciellt seg, han lyssnade typ ovanligt jätte bra på skänklarna. Och jobbade helt okej. Så den lektionen är jag väldigt nöjd över.
ONSDAG
Först så red jag min skrutte ponny , Dixie. Red först fram i skogen sen red jag på volten i ca 30 - 40 minuter. Men hon var galet stel, hon jobbade ibland, något varv i taget typ. Skrittade sen av runt gården.
Red sen en liten stund på magic, men det gick verkligen inte bra! Han lyssnade inte framåt alls. Jag visste faktiskt inte vad jag skulle göra, han kunde jobba lite men det gills knappt eftersom det inte ens var ett helt varv han jobbade. Så det var inte ett så lyckat ridpass. Men det var så det gick för mig med ridningen den här veckan.
Godnatt // Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0