Tävlingen

Det var sista Km-kvalet idag. Gick upp klockan sju, sen var jag i stallet kvart över åtta. Jag smörjde Gilberts träns och sadel lite grann, eftersom jag inte kunde göra det igår. 
I första klassen så kom jag runt hela banan! :D Grund och omhoppning. Men jag fick ett stopp på näst sista hindert och ett på sista. Men det var helt och hållet mitt fel! Jag orkade inte dirva ordentligt. I andra klassen, som var själva kval klassen, blev jag utesluten. Jag fick ett stopp på tvåan och ett på fyran ( det var samma hinder som jag stanna på i klassen innan. ) Fyran var en hyfsat stor oxer. Språnget över sexan tycker jag gick jätte bra, men sedan så skulle man gå som i en båga till en annan stor oxen, ca fem språng. Det är en liten klurig väg, vi jobbade med den igår på hoppliektionen och jag kände att det skulle bli svårt på Gilbert. Jag skulle inte klara av att rida honom så pass som behövs, sen var jag extremt trött. Mina ben skakade innan jag gått över startlinjen. Så jag valde att rida rakt fram istället, jag blev då utesluten. Men jag känner nu att jag hällre blev utesluten så än att jag skulle stanna sista gången. Kallas väl att ge upp, men det känndes rätt. Och jag är nöjd med dagen trots allt. Att jag kom igenom första klassen räckte :) Sen gick han väldigt bra på framridningen till andra klassen, han jobbade fint i formen. Så det var inte hela världen att jag inte orkade sista klassen. Nu har jag varit hemma i några timmar, har suttit i soffan hela tiden, hehe. Är jätte trött :P Ska plugga sen lite senare.
Lite senare idag så måste jag berätta en helt galen nyhet! :D Nu ska jag kolla lite på One Tree Hill :D
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0