Växlande väder

På bussen idag när jag åkte upp till stallet så va det fint väder så jag tänkte skritta fram och av utomhus. När jag hade bytt om  och skulle gå upp till Kulles började det regna jätte mycket. När jag nästan var framme slutade det regna och det blev ganska fint väder så tänkte att jag kunde skritta ut ändå. Men en stund senare började det spöregna och hagla. Då bestämde jag mig för att inte skritta ute. När jag gick ner till ridhuset var det fint väder men jag ville inte skritta ut iaf om det skulle komma en till regnskur.
Ridpasset gick jätte bra! Jag red inte så länge men Comet gick super. I början gick han och kollade på lite saker, han kollade tex ut då dörrarna var öppna för att jag bara stängde sargen. Men när jag började kräva lite mer blev både han och jag fokuserade. Jag red ganska mycket i galopp och gjorde även några galoppombyten.
När jag ridit klart och lektionen skulle börja började det ösa ner ute. Det var regn och hagel som jag tvingades att rida upp till Kulles i. Sedan när jag skulle gå ner igen var det fint väder. Lite växlande väder? ;)


//Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0