Skadat handen

I fredags så åkte jag hem från Roo med en kompis. När vi kom till stallet med hennes häst så skulle jag hjälpa henne att lasta ur, medans de andra gjorde iårdning för kvällen i stallet. Hästen som skulle lastas ur är ganska stor, så jag gick inte under första bommen. Ville inte tränga mig in där. Men det borde jag ju ha gjort då hästen kastar sig bakåt så fort bakbommen är borta, hon brukar inte göra så men hon skulle ju testa ifalll jag var med ;) Bara därför så drog jag upp handen på det hårda grimmskaftet, så nu har jag ett " skavsår" på högerhanden. Ni vet när en skvasårsblåsa spricker. Det har jag över handflatan, sen så är det ett enkelt skrubbsår vid ena nageln. Jag märkte inte att jag gjort mig illa först jag kom hem, då gjorde det ganska ont. Men jag får skylla mig själv! Nu är det mycket bättre och känns knappt, men jag kommer nog i fortsättningen gå under frambommen innan hästan backar ;) 
Hoppas ingen av er har råkat ut för samma sak eller något värre när ni lastar/lastat ur en häst.

* Det här är INTE hästen jag lastade ur! *
Det här är Dixie, min söta och super snälla C-ponny ;)
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0